Vi som byggt sidan:

Vi är tre killar från andra året på Teknikprogrammet på Teknikum i Växjö. Denna sidan är till för att hjälpa vårt UF företag.

screenshot-2016-12-12-at-08-48-57

Robin – VD och marknadsförare
Robin är en ambitiös, glad, utåtriktad och social VD och marknadsförare marknadsförare. När något går fel är han där och binder samman företaget och får oss på rätt spår igen. Vi är stolta över att ha han som vår VD och som vårt ansikte utåt.
screenshot-2016-12-12-at-08-49-30
Simon – Ekonomiansvarig
När vi satte oss ner och bestämde vilka roller vi skulle ha i företaget så kändes det självklart att det noggranna och glada matematik geniet Simon skulle vara vår ekonomiansvarige. När han inte håller på med ekonomi så gillar han att spela fotboll.

 

screenshot-2016-12-12-at-08-49-42
Jakob – Produktion och inköpare
Jakob har ett starkt öga för kvalité och har levt sitt liv efter mottot, “kvalité över kvantitet”. Därför är han vår inköpare och produktionsansvarige. Vi litar på honom när det kommer till att tillverka vår produkt för rätt pris.

Syftet med webbplatsen:

Vi vill att vår hemsida ska hjälpa och förbättra vårt UF företag. Den ska göra det lättare och snabbare att kunna beställa våra varor samt ta kontakt med oss. Man ska även kunna läsa allt man behöver veta om vårt företag och om våra köpvillkor. Vi vet att våra kunder är både yngre och äldre men vi vet att de yngre är de som troligen kommer köpa över internet. De äldre köper troligtvis från oss när vi är ute på marknader och event.

Pedagogisk koppling:

Nedan har vi kopplat våra tankar kring kursmål och hur vi arbetar. Kursmålen är hämtade ur kursen näthandel 1, Skolverkets hemsida. Det är även kopplat lite till Teknikprogrammet.

  • Affärsidé och entreprenörskap inom näthandelsområdet.

– Vi har med en beskrivning av vår affärsidé i webbplatsen som också är kopplad till kursen entreprenörskap som är en viktig kurs på Teknikprogrammet.

  • Teknikutveckling, till exempel köp via mobiltelefon.

– På mässor använder vi oss av Swish, detta är väldigt praktiskt eftersom alla inte har med sig en plånbok överallt. Det gör också att vi inte behöver ta hand om löspengar utan allt blir kopplat till vårt företagskonto.

  • Sociala medier i marknadsföringssyfte.

– Vi använder oss av flera sociala medier, som till exempel Instagram och Facebook. Där publicerar vi om våra produkter och om vår tid på marknader samt event. På de sociala medier lägger vi också ut tävlingar som ska locka och marknadsföra vår produkt.

  • Målgrupper, konkurrensmedel och kundanpassning.

Vi vill vara tillgängliga för alla målgrupper med fokuserar mest på de mellan 20 till 50 år.  I dagens läge har vi inte några direkta konkurrenter men det finns företag som gör liknande produkter fast med lite andra egenskaper. Vi kan erbjuda alla olika längder och andra små förändringar på kundernas begäran för att vi tillverkar våra produkter helt själva. Detta gör vårt företag och produkt unikt.

  • Marknadsföring på internet.

– Vi använder oss av Instagram, Facebook och vår hemsida. Vi har inte varit så aktiva på våra sociala medier på senaste tiden men vi ska börja uppdatera mer så folk ser vårt namn och kommer lägga de på minnet så man verkligen vet vilka vi är. Det har varit ett litet uppehåll på grund av att vi inte har varit på någon marknad men det kommer att ändras inom kort, vi kommer även lägga ut reklam samt tävlingar på dem snart.

  • Betalningssätt och betalningssystem.

-När vi är på marknader och event kan man betala kontant och med Swish, på vår webbshop kan man just nu endast betala med banköverföring men vi vill att man ska kunna betala med Swish också. Detta är något vi jobbar på och tror kommer att komma upp inom en snar framtid.

  • Programvaror och annan utrustning för webbplatsproduktion.

Vi har använt oss av Photoshop när vi har förändrat bilder och gjort små ändringar på våran logga. Vår logga är gjord i ett annat bildredigeringsprogram och vi försöker visa vår logga på hemsidan så mycket som möjligt utan att det blir tjatigt. Det gör vi för att man ska känna igen den när man ser den.

  • Publiceringsverktyg för webbplatser på internet.

– Vi har använt oss av WordPress, Facebook och Instagram.

  • Enkel näthandelsplats på internet, till exempel webbplats med möjlighet för kunden att beställa varor eller tjänster via formulär.

Vi har byggt en näthandel med WordPress och med hjälp av Woocommerce.  Vi har även en kontaktsida där kunden kan kontakta oss vid problem eller frågor om produkten.

  • Lagstiftning och säkerhetsfrågor.

Här kan ni läsa om våra köpvillkor och om våra säkerhetsvillkor.

Upphovsrätt

Alla bilder förutom headern på våran hemsida är tagna utav oss själva. Bilden på headern är standard bild i temat vi använder, så något erkännande om vem som tagit bilden behövs ej.

Motivering

Vi har valt att använda naturliga färger i vår webbshop, detta gör vi för att få en stilren hemsida men också för att det symboliserar våran produkt och vårt miljötänk med att återvinna läderspill som annars hade slängts.

Vi är noga med att ni ska veta vilka vi är och har därför en startsida som handlar om oss på företaget, vilka vi är och vad vi gör.

Vi är noga med arbetet vi utför, detta resulterar i att vi möter alla kursmål i kursen näthandel.